martijnensilvia.reismee.nl

Het afreisgesprek!

Eigenlijk is het wel heel vreemd om het eerste berichtje op ons blog te zetten. Jaren hebben we ons bezig gehouden met papierwerk, gesprekken, papierwerk, trainingen, papierwerk, nabellen en vooral wachten - veel wachten -. Als wachten ooit een olympische sport wordt, dan denken we aan een carrière-switch..

Maar nu is het zover, na bijna 6 jaar wachten valt vandaag alles op zijn plek, alle keuzes die we gemaakt hebben moeten vandaag samenkomen: Het Afreisgesprek.
Het weekend stond al in het teken van vandaag en we zijn het er beide over eens dat tweede pinksterdag wat ons betreft mag worden ingeruild door 5 mei, dat had toch een dag gescheeld.. Hoe dichter bij de eindstreep, des te langer duurt.. Uit pure bezigheidstherapie is de was en strijk volledig gedaan..
Vorige week kregen we groen licht om het visum aan te vragen, en zoals bij veel visum aanvragen is dat een vrij complex en ondoordacht proces waarbij een kleine typo je een paar dagen vertraging kan opleveren. Vanmorgen is Martijn naar het visumbureau gegaan met alle papieren en paspoorten onder de arm. Alles lijkt in orde en het is de inschatting dat dinsdag a.s. het visum bijgeplakt is in onze paspoorten. Dat is het teken om Nigeria te vragen om een exacte dag voor afreizen en kunnen de tickets geboekt worden. Het zou zomaar kunnen dat we volgende week donderdag al weg gaan.
Het afreisgesprek vindt plaats bij Stichting Kind & Toekomst in Halle, we bedachten ons dat het alweer twee jaar geleden is dat we daar voor het laatst zijn geweest. 165 km saaie snelweg bracht ons bij de Stichting. Niet veel later kwam het andere echtpaar ook binnen, het is toch wel een geruststelling dat we met twee ‘teams’ het avontuur aangaan. Zij gaan naar Nigeria voor hun 2 jarige tweeling, over uitdagingen gesproken :). Tijdens het voorlichtingsgedeelte lopen we samen de procedure door en de do’s en don’t tijdens de reis. We waren goed voorbereid en zijn ons lijstje vragen afgegaan. Conclusie is : Vertrouw de mensen van de stichting in Nigeria, volg de instructies op, wees geduldig en raak niet in paniek.. en iets met stempels, papieren, afspraken en zittingen..Hoe de reis in elkaar zit vertellen we nog wel een een volgende post.
Aan het einde van het gesprek kregen we voor nu het belangrijkste; Meer informatie over Enitan, en natuurlijk foto’s! Wat een prachtig en blij mannetje! Het verhaal achter Enitan is een stuk treuriger, maar dat sterkt ons nog meer in het verlangen om snel af te reizen en voor hem te gaan zorgen.
Nu is het dus tijd om inkopen te gaan doen, koffers in te pakken en op het werk alle zaken af te gaan ronden... Het is bijna zover!

zussie

Mooi verhaal!!! Hoop dat jullie snel naar ons neeffie gaan!!

Magda

Natuurlijk reis ik even met jullie mee! Hopelijk krijg je morgen inderdaad weer meer duidelijkheid :)

mike en erika

Hele fijne reis, en fijn dat we mee mogen ????????

Yvonne

Ik ben nu voor de tweede keer 9 maanden zwanger, maar das toch wat anders dan 6 jaar zwanger zijn ;-) alle geluk met jullie avontuur!!!

omarijke

Wat is het een mooi mannetje , die kleinzoon van ons! Ik wil hem ook gewoon knuffel. Geef hem maar een dikke pakkerd van mij.

Dinie

Wat ben ik ook inmiddels nieuwsgierig geworden naar dat kleine mannetje . Ik ga jullie volgen en wens jullie natuurlijk een hele goeie mooie reis .Met een mooi reisdoel. Jullie mooie zoon halen.Succes X

diana

Heel veel suc6 en probeer er toch van te genieten. Een voorspoedige reis.

Marian van de Bos

Ik wens jullie heel veel geluk en hoop dat de komende maanden voorspoedig verlopen. Super om alles op deze manier een klein beetje mee te mogen beleven.

Marcel Dohmen

Dank je wel dat je deze episode in jullie leven op deze manier wil delen. Ik wens jullie heel veel geluk en veel voorspoed op deze ongetwijfeld spannende reis. Toitoi en hopelijk veel mooie momenten.

Anita keukens

Eindelijk op weg naar jullie mooie zoon!!geniet!!x

Elsbeth de Haan

Wat een prachtig begin van jullie reisverslag. Wij wensen jullie een goede reis en een mooie eerste ontmoeting met jullie zoon toe!
Fijn dat we op deze manier met jullie mee mogen.

Astrid

Ik ga jullie volgen. Heel veel succes!

gijs en nelly

Wat is er veel gebeurd tijdens onze vakantie bij de familie Helder! Vanavond helemaal bijgepraat door Atze en Marijke Lieve Martijn en Silvia, natuurlijk gaan we jullie volgen en genieten van jullie verhaal. Dit wordt het begin van een nieuwe toekomst voor jullie.
Goeie reis.
XX Gijs en Nelly

Vera, Kinderland

Hoi Silvia en Martijn, Sil zie nog je stralende ogen toen je het supernieuws vertelde. Ook ik wens jullie een hele goede tijd en dat jullie toch mogen genieten in alles wat je moet regelen. Wat een mooie ogen heeft jullie zoon Enitan. Heel veel geluk en zal jullie volgen. Toppie, xxx

Henk en Ellen van Veen

Wat een mooie. Verhalen!
Heel fijn voor jullie dat na zoveel jaar het eindelijk zo ver is.
Wij wensen jullie een mooie tijd daar. En hopelijk is Martijn weer snel opgeknapt. Je hebt al je energie nodig voor het regelen van alles. Hopelijk wacht er een mooie toekomst met zoon. Veel geluk.