martijnensilvia.reismee.nl

slecht nieuws...

Er is geen andere manier om het te omschrijven, gewoon slecht nieuws. Vandaag hebben we met ons contactpersoon gesproken en het nieuws was eigenlijk zo beroerd dat hij ons niet durfde te bellen. Het blijkt dat de ambtenaar in Abuja de afgelopen twee weken op zijn handen heeft gezeten, wachtende op geld om iemand naar Akure te sturen om onze documenten te controleren op echtheid. Deze ambtenaar van buitenlandse zaken & immigratie zit sinds een paar weken op deze positie en dit is de eerste adoptiezaak voor hem. Met de vorige ambtenaar was veel ervaring en deze stuurde per koerier de documenten naar Akure om op deze manier de documenten te controleren en daarna te legaliseren.

Wij treffen er net één die zijn eigen mannetje naar Akure wil sturen, op kosten van de Nigeriaanse overheid. Nu die geen geld hebben gestuurd gaat hij volgende week op eigen kosten iemand naar Akure sturen… volgende week…(!!!) Op welke dag kon hij nog niet zeggen. Alles met het belang van het kind voorop, al is onze mening dat Enitan zo snel mogelijk met ons meegaat naar Nederland, zodat we hem daar de zorg kunnen geven die hij nodig heeft. Het laat deze ambtenaar allemaal koud.

Martijn had ons contactpersoon aan de telefoon en de stoom kwam nog net niet uit de telefoon, zelf hij was even ten einde raad. Aangezien deze legalisatie plaatsvind op het hoogste niveau bij de immigratiedienst is er dus ook geen persoon boven hem om te escaleren. Zelf geld geven voor de reis naar Akure is ook geen optie, aangezien je hiermee de zaak zou beïnvloeden – het zou op omkoping kunnen lijken - en de legalisatie onmogelijk maken. Pas na legalisatie kan Paspoort en Visum geregeld worden, hier gaat ongeveer twee weken overheen.

Morgen maar eens samen gaan zitten welke opties dat er zijn om de zaak toch nog positief te beïnvloeden, al waarschuwde ons contactpersoon ervoor dat we snel tot de conclusie kunnen komen dat wachten de enige optie is, naast het achter de vodden zitten van de betreffende ambtenaar door hemzelf. Ondertussen hebben we al wel de zaken in gang gezet om ons visum te verlengen, volgende week moeten we het ticket voor de terugreis gaan omboeken…

We moeten dit nieuws ook even zelf verwerken, we dachten echt heel dichtbij de terugreis te zijn, maar we zitten weer in onzekerheid. Natuurlijk hadden we echt wel rekening gehouden met 13 weken, maar het kunnen er nu zomaar 15 worden, waarmee we in de week van 14 september a.s. thuis zouden moeten komen. Het klinkt allemaal nog heel ver weg en onzeker. Het is natuurlijk vervelend voor ons, maar ook voor de familie & vrienden die thuis wachten, of het werk dat ook weer zou beginnen. We moeten ons maar bij de situatie neerleggen en het beste ervan maken. Gelukkig merkt Enitan er niets van en lijkt hij gewoon heel blij met zijn nieuwe papa en mama. Dat maakt heel veel goed.

Groeten,

Monirah

Bah. Bah. Bah! Denk aan jullie! Liefs uit Capelle.

Walter en Marga

Oh... wat ontzettend balen zeg! Het venijn zit hem duidelijk in de staart, voor wat de planning betreft. Sterkte met weer afwachten maar weer :( Hopelijk vind die man nog ergens een vaatje peper.

diana rombouts

Jeetje dat is zwaar balen. Ik kan alleen nog zeggen.Nog even volhouden. Al zal dat niet meevallen. Geniet in iedergeval van jullie 3 samen.

wij en djemba

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
wie weet wat er morgen gezegt wordt!!!!

Truus de Jong

Ach wat vervelend nou wat een stelletje niksnutten daar . Maar ik hoop dat jullie je nog een beetje kunnen vermaken daar en het met enitan goed mag gaan . En jullie er toch nog even van kunnen genieten daar . Hoop trouwens dat het met Martijn goed gaat . En ga voor jullie duimen dat het nu echt goed gaat komen kop op jullie kunnen het .Liefs Truus en leen

Marian van den Bos

Niet te geloven, wat een pech. Je stelt je er op in dat zo iets een tijd duurt. En als het eind in zicht is, dan word je het vaak ineens zat. Het eind was in zicht, dachten jullie, en nu duurt het ineens nog een stuk langer. Ik wens jullie veel sterkte en geduld.

petra elsenaar

Oh nee, wat is dit vervelend zeg! Wisseling van de wacht is geen goede zaak in dit soort gevallen en dat ervaren jullie helaas ook gelijk. Wat een onzekerheid en zo lastig dat je als "westerling" graag wilt ingrijpen maar dat dit in de afrikaanse cultuur vaak net anders werkt, of zelfs tegen je werkt als je dat gaat doen. Heel veel sterkte in deze (machteloze wacht)tijden.
Petra

Wim en Ria van de Putte

Hoi Martijn en Silvia,
Wat ontzettend vervelend voor jullie. Wat een bureaucratie heerst er toch in dat land. Je zult je er inderdaad bij neer moeten leggen, maar leuk is het zeker niet. Gaat het met Martijn al wat beter? We informeren af en toe bij pa en ma. Nou maak er toch maar wat van met de kleine Enithan en hopelijk binnenkort een voorspoedige terugreis. Groetjes Wim en Ria.

Annette Driebergen

Balen, balen, balen, balen .... voor jullie en voor alle mensen die op jullie wachten in Nederland! Diep ademhalen, nog eens diep ademhalen en volhouden, er zit niks anders op. Volgend jaar lachen jullie erom!

Anita

Ach ach toch!!!houd de moed erin hoor!!de laatste en 1 na laatste zin van dit verhaal is waar jullie t allemaal voor doen!!

Elsbeth

Wat een enorme teleurstelling voor jullie zeg! Balen! Sterkte met het kweken van nog meer geduld en hopelijk komt er snel goed nieuws!

Groetjes.

Dinie Bouter

Jemig wat een vreselijke tegenvaller voor jullie.Maar kop op he !! De laatste llodjes wegen nou eenmaal zwaar.Probeer er nog even iets van te maken, verzet je zinnen en probeer de tijd positief door te brengen.ik wens jullie heel veel sterkte toe en kracht en dat de tijd maar heel snel mag gaan.Voor nu ???Geniet van elkaar en alle andere mooie goeie dingen.Dikke kuzzz en knuffels uit het natte winderige stormachtige kikkerlandje

Vera van der Born-Velders

Hoe is het mogelijk? Je zou je haast afvragen Waarom? maar doe dat maar niet, want daar krijgt je toch geen antwoord op!! Houd de moed erin, al valt dat niet mee ... de tijd komt echt dat jullie met z'n drieën, familie en vrienden hier mogen genieten en jullie mooie ventje mogen showen. Liefs, Vera

Nelly Helder

Ik heb jullie bericht wel 2x gelezen. Begrijp ik het nou goed? Het zal toch niet waar wezen? Ik moest daarna aan de preek van Piet denken van afgelopen zondag: soms is het zo moeilijk om geduld te hebben. Martijn en Silvia......sterkte met volhouden.
Lieve groetjes van ons

Piet en Erna Bezemer

Wat een pech zeg, we hopen voor jullie dat e.e.a. Snel zijn beslag zal krijgen. We wensen jullie veel sterkte met deze, letterlijk, zware laatste loodjes. Sterkte

Opa en oma Tack

Wij hebben met ongeloof geluisterd naar jullie verhaal het is toch niet te geloven ben je bijna bij de eindstreep en hebben ze de streep weggepoetst. Het is bij ons nu pas aan het indalen en we raken er niet over uit gepraat maar ook wij staan hier machtiloos in. Maar jullie zijn kanjers en je gaat dit afmaken en Enitan naar huis brengen bij zijn familie in Nederland hou vol !!!

Kees en Pia Noordhoek

Volhouden hoor!!! Je weet waarvoor je het doet! En... jullie zijn daar gelukkig met z'n drietjes! We denken aan jullie

Patrick

Balen, balen, balen.... Probeer van de mooie dingen te genieten! Deze tegenslag gaan jullie ook weer overwinnen!
Geniet van de extra tijd die jullie nu met zn 3 en daar samen hebben voordat je het weet wordt je in Nederland weer opgeslokt door de dagelijkse beslommeringen.

Rai en Anita

Pffff, jullie worden wel heel erg op de proef gesteld, maar jullie komen hier echt doorheen! Met zoveel mensen (op afstand dan wel) die zo met jullie meeleven, geeft jullie hopelijk kracht en geduld om die laatste lange tijd door te komen.
Wij zijn via jullie verhalen en in gedachten bij jullie.
Succes en dikke ????????

Rai en Anita

Dikke kus moet het zijn!

cindy

Shithhh, andere woorden zijn er niet voor!!Hier vanuit Amerika denken we ook aan jullie en hopen dat morgen blijkt dat het toch allemaal geregeld is.
kusss

Cokkie van der Weijden

Wat een teleurstelling voor jullie zeg,denk je eindelijk het zit er bijna op hebben jullie dit weer.
We leven zo met jullie mee,hou vol met elkaar dit moet nu toch gauw goed komen.Heel veel sterkte we denkenaan jullie lieve groetjes Wim en Cokkie xxxxxxxxx

mike erika janice

Och wat een naar bericht zeg
Is bijna niet te bevatten, we denken veel aan jullie
En hopen dat die "beste" meneer , nu opeens een helder licht krijgt. En zijn stinkende best voor jullie gaan doen
Heel veeel dikke kusssseen en heeel veeel sterkte
XXXXXXXXX

Sabine dv

Wat een vervelend bericht zeg. Heel veel sterkte! En je weet het hè, ik denk aan jullie! xx

Trudy van der Graaf

Ahh neeee, dit is toch wel een hele grote tegenvaller!!
Kan me voorstellen hoe teleurstellend dit voor jullie moet zijn!!
Maar houd de moed erin hoor, het duurt helaas weer langer maar het gaat goed komen!!! Ik wens jullie geduld en sterkte en leef met jullie mee!

Resie Coumans

Te bizar voor woorden.Zou niets voor mij zijn,want ik was al lang met de zweep er over heen gegaan.
Heb heel veel respect en bewondering voor jullie.
Er komt een einde aan!
Lieve groetjes van mij.

Mario & Anne

Pff...we hadden echt zo gehoopt op een leuker bericht! Maar helaas weer niet...lijkt me inderdaad moeilijk te bevatten als jullie er zo naar uitkijken. We wensen jullie veel moed en extra veel geduld toe, ook de familie die in Nederland op jullie wacht. We duimen voor jullie!!

ton en janny de Leng

Dat is wel erg vervelend nieuws voor jullie. Je moet maar zo denken, alle tegenslagen die jullie nu hebben zijn straks heel snel vergeten, als jullie drietjes voet op nederlandse bodem zetten Hou goede moed,het komt vast allemaal goed. We denken aan jullie.

Bets Hoogstraten

Hallo Silvia Martijn en Enitan
Wat een nare mede deling voor jullie Probeer er de moed in te houden het komt vast en zeker goed.
Ik ga maandag met vakantie en zal aan jullie denken. Ik hoop dat jullie thuis zijn al ik op 22 september terug kom.
Sterkte.
Groeten Bets Hoogstraten

jannigje_62@hotmail.com

Wat een vervelende nieuws!
MAAR geniet vooral samen met z'n drieën die jullie nu de extra tijd hebben!
En ik zal heel hard voor jullie duimen!!

Grtjes Janneke

Erwin en Patricia

Wat een vervelend nieuws. Neem de tijd (want is er nu genoeg) om de teleurstelling te verwerken en positief als jullie zijn komen jullie de laatste weken vast goed door! Sterkte met het lange wachten!

Lieneke Ploeg

Ik kwam hier eigenlijk om goed nieuws te lezen.... Jammer! Ik kan me goed voorstellen dat jullie hier ontzettend van balen. Nou ja, doe rustig aan en laat het allemaal maar gebeuren. Meer kan je niet doen nu. Tot snel!
Liefs!

Wieske

Ook even kijken, is er al goed nieuws? Maar helaas. Wat een domper zeg! Wachten valt niet mee, zeker niet als je niet weet tot wanneer... Veel succes en hou vol!

Wim en Tineke Logtenberg

Heel vervelend dat het zo tegen zit.veel sterkte ,
Wij denken aan jullie.
Groetjes Wim en Tineke

omarijke

Wat een heerlijke foto's!! Lekkere boef. De ondeugd straalt er van af.xxxxxx

Resie Coumans

Wat een leuk gezinnetje????????????????????

Die ? Zijn emoij

Emoji

liesbeth de borst

nou nou, jullie krijgen het ook niet cadeau zeg! ben je bijna thuis, zit er zo'n vent te slapen op je weg. heeeeeeeel veeeeeel sterkte hoor!!
leuke foto's !!