martijnensilvia.reismee.nl

Omarijke

Tja en dan is ineens papa weg en hangt er heel de dag een vreemde mevrouw om je heen, die je dan “oma” moet noemen… Enitan doet het heel goed met oma en oma ook met Enitan. Helaas voor Enitan heeft oma dezelfde regels als mama en dat vindt hij nou niet altijd even leuk. Gelukkig kan hij ook gezellig bij oma een boekje lezen over de boerderijdieren. Vooral de bladzijde waar het paard en haar veulen op staat wordt vaak bekeken.

We bellen papa regelmatig of we Skypen even. Enitan vindt het maar gek, maar herkend papa wel als hij in beeld is. Vooral zijn stem is erg herkenbaar. Gelukkig gaat het allemaal goed met papa. Hij is bij de dokter geweest en het blijkt zenuwbeknelling te zijn. Hij heeft medicijnen gekregen en die moeten binnen een paar dagen gaan aanslaan. Als ze aanslaan krijgt hij er meer en kan hij zijn vlucht hier naar toe weer gaan boeken. De adoptiestichting heeft al weer contact gezocht met het visumbureau, dus dat loopt ook allemaal weer. Met een beetje geluk is papa in de loop van volgende week weer bij ons!

Nadat onze chauffeur ons eindelijk, na meer dan 2 uur wachten, op kwam halen zijn we naar de supermarkt en local market geweest. De andere stellen die hier 1,5 week geleden aangekomen zijn, moesten naar de rechtbank en onze chauffeur moest hun rijden. Helaas belde hij niet zelf om dit te vertellen en moest mama er elke keer zelf achter aan. Uiteindelijk toch maar besloten om een club sandwich te laten bezorgen en toen deze op onze kamer bezorgd werd ging de telefoon. De chauffeur rijdt net het terrein op. Tja, nu wacht hij maar even op ons…

Oma kijkt haar ogen uit in de grote en drukke stad. Overal winkeltjes en vooral veel mensen! Er lopen zelfs mannen en jongens met kruiwagens. Dat is dan hun winkel. En die is helemaal afgeladen met zonnebrillen, horloges die het waarschijnlijk niet meer doen, brommerbanden, noem maar op. Wij vragen ons af of ze nog wel iets verkopen. Want iedereen verkoopt immers hetzelfde…

Op de local market kijkt oma haar ogen uit. Overal wordt geroepen naar haar: Eyubo!! Wat betekend: blanke!! Oma vindt het geweldig en heeft een bigsmile van oor tot oor! Als blijkt dat er nog veel meer kleine winkeltjes zijn, gaan we daar natuurlijk even langs lopen. Er wordt van alles verkocht: pannen, stof, grote stukken vlees, vis. Ook staat er in een klein houten gammel winkeltje een olielamp te branden. Niet zo eentje als wij vroeger op de camping gebruikten met glas er om heen, maar gewoon een open vuur. Als dat maar goed gaat…

We kopen er alleen wat fruit. 2 stukken watermeloen en wat bananen. Met een hoop indrukken gaan we weer naar het hotel.

Silvia is weer helemaal gerustgesteld dat ze in Sunview is. Het voelt als een soort thuis komen. Het internet werkt gelijk weer goed en ze kan weer op haar eigen vertrouwde wifi-code inloggen! Hier gaan we het nog wel even uithouden!

Enitan blijkt volgens de medical check-up ook erg ziek te zijn… Hij schijnt hevige Malaria te hebben… Als dat als ziekteverschijnsel heeft dat je erg baldadig met oma’s gaat doen, dan snap ik het helemaal! Maar hij heeft geen koorts, geeft niet over, is niet aan de diaree… Ja hoor, hij heeft hevige malariahaha… Ook zou hij wormen hebben, als we de medicijnen die we gekregen hebben, moeten geloven. Hij heeft kalk te kort en heeft dus ook kalktabletten gekregen. Nou kan dat natuurlijk geen kwaad om die te geven, maar deze tabletten mogen niet aan kinderen onder 3 jaar gegeven worden. Uhhh er staat toch in het rapport dat Enitan 1 jaar is??? Verder hebben we paracetamolsyrup en multivitaminen gekregen, want ja, die hebben papa en mama natuurlijk niet meegenomen vanuit Nederland. NOT! We laten het maar eens goed uitzoeken in Nederland en dan zien we wel weer verder. Het kan in ieder geval geen kwaad voor de MVV (machtiging voorlopig verblijf), want daar hebben we het voor nodig.

Wij vermaken ons hier nog wel even! Tot de volgende blog! Hopelijk kan ik dan melden dat papa Martijn weer naar Nigeria komt…

Dikke kus voor jullie allemaal, die dit elke keer weer lezen en een berichtje achterlaten. Dat is zooooo leuk!

Tineke van Eersel

Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen.
Hopelijk is Martijn snel terug en kunnen jullie met z'n 3en heel vlug naar huis

Rai en Anita

Het is zo leuk om jullie verhalen te lezen! Fijn dat oma ook zo kan genieten van alles wat er te zien is en van Enitan natuurlijk.
Hopelijk is jullie gezin snel weer compleet en kunnen jullie met z'n allen gaan aftellen om jullie leven weer in Nederland op te pakken.

Gr en dikke X

Magda Leerdam

Goede berichten! Leuk om te lezen :) Geniet van alle leuke dingen met z'n 3tjes en hopelijk is Martijn weer snel bij jullie!

Bianca

Dikke kus terug en ik hoop snel weer verder te kunnen lezen..

Truus de Jong

He hallo daar fijn dat het goed gaat met oma daar voor de kleine enitan . En ook fijn om te horen dat het met Martijn ook goed gaat . En dan maar hopen dat hij gauw weer bij jullie terug kan komen en dan nog even genieten en dan de rest afhandelen met alle gegevens die nog nodig zijn zodat jullie eindelijk samen naar Nederland kunnen vliegen . Heel veel succes en nog veel plezier daar ????????????????????. Groetjes van ons Truus en leen

Zussie

Ha zus, dat heb je weer leuk geschreven!! En Enitan is echt heeeeeeeel ziek...... daarom lacht ook zo, en eet hij ook zo goed....rare mensen, die Nigerianen!

Veel plezier met oma, Enitan!! Doe maar lekker gek met dr, vindt ze helemaal niet erg!

Kus terug!!

Eveline en Alex

Fijn dat Martijn met de juiste medicijnen waarschijnlijk weer snel herstelt en weer snel terug kan.

Het zal wel even raar zo zijn, dit was natuurlijk niet de bedoeling, maar aan de andere kant vast ook wel weer fijn om je moeder weer te zien (zeker gezien de positieve berichten van de dokter in Nedeland).

Marijke, geniet er van!

Arjan Helder

Hoewel is fel tegenstander ben van elke vorm van sociale media via het internet, moet ik toegeven dat dit toch wel erg leuk is om te lezen. Om dat te stimuleren hierbij dus ook een berichtje van Ome Arjan. Sil zet 'm op! je kunt het!
Groet,
je broer.

Ton,Janny en Eline

Wat fijn dat het lijkt mee te vallen met Martijn ,hopelijk slaan de medicijnen goed aan ,en zijn jullie snel weer bij elkaar:).Verder weer prachtige verhalen die je geschreven hebt Silvia.Veel plezier met zn drieen en hopelijk binnenkort weer met Martijn erbij :) Beterschap Martijn!. Liefs uit Middelburg

mike en erika

Wat leuk weer om te lezen. Fijn dat het met oma erbij zo lekker gaat. En dat martijn nu weer wat het is en daarvoor behandeld kan worden.
Dus lekker genieten De groetjesss en hele dikke kussen

Jeannet (IKEA)

Wat is het weer een mooi verhaal om te lezen.
Ik word ook nogal eens bijgepraat door de andere Oma van Enitan (Nelly)
Hopenlijk kan Martijn weer snel een Ticket boeken, maar tot die tijd lekker genieten met Oma Marijke in de buurt.....

Jolijn

Oef wat een opluchting voor Martijn, dat het verder niets "ernstigs" is. De medicijnen gaan vast snel werken en dan kan hij weer lekker terug. Marijke geniet ervan zo samen met je kleinzoon! :)
Nog even volhouden dan zijn jullie weer terug. Ik denk dat we niet kunnen wachten!

Dinie Bouter

Wat gaat het hier dan toch allemaal anders he ?En wat zal je dat kneuterige van hier op den duur gaan missen. Alles wat hier zooo gewoon lijkt is daar zoooo anders. Het lijkt mij dat je als je straks thuis bent het zo meer gaat waarderen hoe vertrouwd alles is en hoe goed we eigenlijk alles op orde hebben.Geniet van Oma en je mooie mannetje en ik hoop dat Martijn heel gauw weer naar jullie toe mag.Groetjes vanuit het mooie/simpele/duidelijke/vertrouwde en mooie kikkerlandje.Doei doei

Guus Hettema

Wat een mooie verhalen in het verre Nigeria. Wat fijn dat alles nu officieel is! van harte gefeliciteerd, het is een mooi mannetje zeg! En met 11 mnd al op het potje! daar zullen ze van opkijken bij het cb ;) Knap hoor!
Binnenkort weer herenigd met papa Martijn dat zal vast fijn zijn, maar voor nu is oma vast ook heel fijn.
Geniet van en met elkaar!

Anita

Ochhhh wat n leuke foto met Omarijke!zelfde lettertik als wij:voor kids met aanhang zijn wij PAns en MAnita!
Wat n prachtig verhaal weer, spannend ook!wat zijn wij dan verwend hier met de RRR!soms saai maar met n kleintje ook weer heerlijk!!houd nog even vol met z'n allen, ook deze laatste 5 weken vliegen voorbij let maar op!!!

annelies

tsss, malaria, yeeh right...

Heidi Kruythoff

Wat fijn dat t met Martijn lijkt mee te vallen. Hopelijk is hij Weer snel bij jullie!

Diana Rombouts

Wat fijn om te lezen dar Martijn nu de goede medicijnen heeft. Snel opknappen en gauw weer naar jullie toe. Valt voor de kleine man ook niet mee al die veranderingen. Je kan trots op jullie en de kleine Enitan zijn. Nog even vol houden en dan gauw dat mannetje komen showen. Groetjes

Patrick

Wat fijn on te lezen dat Martijn waarschijnlijk weer snel bij jullie kan zijn. Omarijke zal wel helemaal in haar nopjes zijn om met haar kleinkind in de weer te zijn. Tot het volgende verhaal!

Elsbeth de Haan

Fijn om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben met z'n drietjes en dat het met Martijn gelukkig allemaal meevalt. Hopelijk gaat alles volgens plan verlopen, geniet van alles en elkaar, dikke kus ????terug en groetjes.

Opa en oma Tack

Nou Silvia het is weer een mooi verhaal hoor lekker shoppen met moeders is ook wel gezellig.
Maar omarijke doe jij maar lekker genieten van Enitan want als je in Nederland ben krijg je huisarrest .
Dan is Onelly 14 dagen aan de buurt ha ha !! nee hoor wij zijn ook trots op jou dat je dit wilde doen voor Martijn die nu met een gerust hard even naar nederland is om behandeld te worden.

Monique Sebrechts

Nou Enitan ziet er ook echt ziek uit zeg..... Whoeha zou bijna zeggen hollands welvaren. Fijn dat het weer beter gaat met Martijn en idd hopen dat hij snel weer bij jullie is. Omarijke geniet zo te zien ook van de kleine man. Tot de volgende blog ????????

Nelly Helder

Ha familie.
Wat weer een gezellig verhaal om te lezen.
Silvia, bij al je creatieve talenten komt er nog 1 op je lijstje: schrijven! Gezellig he Marijke......! De foto van Atze is aangekomen he! Maandag komt hij weer gezellig eten. We zorgen goed voor hem. Fijne dagen verder en tot de volgende keer.

Femke Opsteegh

Weer erg leuk om te lezen! Fijn dat het goed gaat met Martijn. Hopelijk slaan de medicijnen goed aan en kan hij gauw weer terug. Fijn dat oma het ook zo naar haar zin heeft en dat het ook allemaal zo goed gaat met Enitan.
Nog een goede en fijne tijd samen.
Liefs, Femke

Hanneke H.

Goed om te lezen dat jullie daar genieten. Een bijzondere tijd.
Hopelijk herstelt Martijn voorspoedig en kan hij weer terug naar z'n gezin. Oude Oma wordt in Nederland ook goed op de hoogte gehouden. Ze vindt het net als alle andere mensen een heel avontuur.
Geniet nog van dit fantastische avontuur in een mooie en bijzondere cultuur!
X Hanneke, Patrick en Isa

Martine

De volgende episode van je "boek"gaat vast over de medische wonderen in Afrika...
Ik snap dat Martijn naar Nederland is afgereisd om zich te laten behandelen! w.s waren minimaal zijn amandelen geknipt (..) als hij er zo'n afrikaans genie op had losgelaten...
Hopelijk komt Martijn weer snel terug en kunnen jullie gezamelijk proberen Omarijke bij de kruiwagens weg te houden!