martijnensilvia.reismee.nl

De grote wisseltruc

Het hotel is toch wel een verademing in vergelijking met Villa Akure, ondanks dat we het ook daar prima naar ons zin hadden. Het SunView hotel ligt een paar kilometer dichter bij het centrum en is verdeelt in twee gedeelten waar een relatief rustige weg tussen loopt. Aan de linker kant is het zwembad, het restaurant en de lobby en aan de andere kant de appartementen en hotelkamers. Het personeel is enorm vriendelijk en iedereen groet ons hartelijk. Enitan krijgt alle aandacht van de wereld en staart alle medewerkers en gasten met grote ogen aan.Een van de grootste voordelen van het hotel is dat er altijd stroom is, dus ook airco. Er staan grote generatoren en binnen 10 seconden nadat de stroom wegvalt schieten de aggregaten aan. Geweldig! De kamer is netjes, het bed is groot en de douche geeft warm water.

We hebben het voor elkaar gekregen om hetzelfde ritme aan te houden, dat is in de ochtend wat lastig aangezien de kamer dan eigenlijk schoongemaakt moet worden, maar daar doen ze niet moeilijk over, komen ze gewoon terug als hij wakker is. En slapen doet hij veel! We zijn ontzettend blij dat we al vroeg zijn begonnen met het slapen in het campingbedje, want daar plukken we nu de vruchten van - zonder morren gaat hij liggen en doet zijn oogjes dicht. Hij weet ook direct dat hij na het wakker worden op het potje moet en doet daar zowel een nummer 1 als nummer 2.
We ontdekken ook de Nigeriaanse keuken een beetje aangezien dat ook in het restaurant wordt geserveerd. De gebakken banaan en rijst is heerlijk, zo ook alle gerechten waar kip in zit. Daarnaast is er ook gewoon spaghetti of frietjes te krijgen. Enitan eet in de avond gewoon met ons mee, in de ochtend maken we de pap in de ontbijtzaal. Vielen we in Villa Akure nog aardig af, denken we niet dat dit hier nog verder door gaat zetten.
Vrijdag was natuurlijk zijn allereerste verjaardag en dat hebben we gevierd! Op de hotelkamer hingen slingers en ballonnen. Cadeautjes in de aanslag en zingen maar! In de middag zijn we naar Villa Akure gegaan om daar de speciaal bestelde taart op te eten met daarop "Happy Birthday Enitan 1 year. Volgens ons vond hij het allemaal wel heel bijzonder - al kunnen we dat natuurlijk alleen maar uit zijn uitdrukking halen. Vanuit Nederland kregen we ook heel veel felicitaties op ons blog, op Facebook, via de mail, via WhatsApp en ook een prachtig filmpje met alle kaarten die naar ons huisadres waren gestuurd. Ook namens Enitan heel erg bedankt!
Ons bezoek aan Villa Akure hebben we gelijk gecombineerd met een aantal wassen, jammer genoeg hebben we niet alles kunnen doen aangezien zowel de stroom als ook de generator niet werkte. Er hangt dus nu al twee dagen natte was aan verschillende touwen door de kamer heen..drup, drup....
Wat wel erg jammer is dat we hebben moeten besluiten dat Martijn (even) terug moet naar Nederland. Ondanks de rust en de medicijnen lijkt hij niet te herstellen en met nog zo'n lange periode voor de boeg we vinden het onverstandig om ermee te blijven lopen in Nigeria. Een lastig besluit aangezien er veel praktische zaken bij komen kijken en het zeker ook voor Enitan even verwarrend kan worden. Het is daarom heel fijn dat de moeder van Silvia deze kant op komt om tijdens Martijn's afwezigheid Silvia te ondersteunen. De voorbereidingen zijn daarvoor in volle gang, zoals visum, inentingen, uitnodigingsbrieven en lijstjes met dingen die mee moeten. Het is fijn dat ook de stichting in Nederland en hier in Nigeria hierbij heel behulpzaam zijn. We gaan uit van een periode van twee weken waarna Martijn weer terug kan zijn om de laatste weken samen door te brengen voordat we met z'n drieën naar huis komen.
Al met al zorgen deze ontwikkelingen er wel weer voor dat er weinig saaie dagen zijn geweest en waarschijnlijk gaan komen. Morgen (zondag) komen er nieuwe families naar Villa Akure voor de eerste ontmoeting met hun kindje, wij voelen ons haast al veteranen hier.

Astrid Lagrouw

Sterkte voor Martijn en succes Marijke! (en Silvia en Enitan natuurlijk!)

Truus de Jong

He wat jammer nou maar als het voor je gezondheid is moet het en dan maar hopen dat het gauw weer goed gaat en dat je terug kan om alles afteronden en voorgoed samen naar Nederland te kunnen komen .Heel veel sterkte alle drie liefs leen en Truus

Elsbeth de Haan

Ach, wat jammer Martijn dat het niet beter wordt! Maar wat fijn dat schoonmama komt om Silvia te steunen. Wat zal ze blij zijn om eindelijk jullie zoon te kunnen knuffelen. Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben in het hotel en dat het verder allemaal goed gaat. Sterkte voor jullie en groetjes uit Papendrecht.

Anne Kramer

Wat een lastig en moeilijk besluit zoals jullie toelichten in de blog. Maar gezondheid is wel heel erg belangrijk. Veel sterkte bij je herstel Martijn! Dat je maar gauw weer terug mag naar je gezin om zo samen nog mooie dingen te beleven in Nigeria en uiteindelijk als gezin naar huis te komen. En Silvia wat fijn dat je moeder komt om jou en Enitan te ondersteunen. Wat zal ze blij zijn haar kleinzoon eindelijk te zien. Ik wens jou Marijke alvast een goede reis! Veel sterkte allemaal. Liefs uit Papendrecht City

omarijke

Ik zie er natuurlijk heel erg naar uit om jullie weer te zien! T is wel spannend maar het komt wel goed allemaal. Hopelijk gaat het aanvragen van het visum een beetje snel want dan kan martijn ook z'n terugreis plannen.

Marian van den bos

Pffft, wat een tegenvaller. Het lijkt me erg moeilijk voor jullie allebei. Martijn, jij moet Silvia en Enitan achterlaten. En silvia, jij blijft met Enitan achter in een vreemd land, terwijl er nog één en ander geregeld moet worden. Wel fijn dat je moeder komt. Heel veel sterkte allebei.

Patrick

Hopelijk knapt Martijn snel weer op als hij eenmaal weer in Nederland is. Zal een zwaar besluit zijn geweest. Wel fijn dat Sils moeder kan komen en is het papierwerk allemaal snel geregeld.

Monique Sebrechts

Mmm das ff een tegenvaller maar wel verstandig om er hier naar te laten kijken. Ik hoop dat alles snel geregeld kan worden en dat Martijn ook weer snel bij jullie terug is. Succes oma met de reis en geniet daar alvast live van je mooie kleinzoon.

Anita

Never a doll moment...maar dit klinkt wel heel spannend allemaal!!hopelijk is Martijn snel weer terug en wat n onverwachte belevenis voor je ma!!komt goed!

Bianca

Ik had het blog nog niet gelezen en hoorde vanmorgen in de kerk van de grote wisseltruc! Balen zeg dat Martijn even terug naar Nederland gaat! We hopen dat hij snel opknapt en weer bij jullie kan zijn! Wel fijn dat je moeder komt Silvia! Probeer daar dan toch maar van te genieten....!

cindy

Vandaag was de uitzwaai dienst in de kerk voor de Moldavie gangers. Als "moeder van", was ik aanwezig en ik hoorde de dominee vertellen dat Martijn omgewisseld word voor je moeder. bij thuiskomst ben ik meteen achter de pc gaan zitten om te kijken of er een nieuw verhaal van jullie was, zie hier!
Sterkte Martijn, dat zal niet mee vallen zo zonder vrouw en kind naar huis, dat had je vast anders verwacht.
Jij ook sterkte Syl, maar toch ook wel fijn dat je moeder er altijd is om in te springen.

gr

Nel Groen

Ook ik hoorde vanochtend in de kerk, dat Martijn terug komt. Hopen dat het snel weer beter mag gaan met je gezondheid. En Marijke straks ook een goede reis toegewenst. Denken aan jullie. Sterkte allemaal!

cokkie van der Weijden

Wat jammer dat het toch noodzakelijk is dat martijn nu toch terug moet naar nederland,ik wens jullie heel veel sterkte ,maar ik hoop dat alles snel goed mag komen,zodat jullie als gezin weer samen mogen zijn.We denken en duimen voor jullie. Liefs Wim en Cokkie

Heleen van Asperen

Na de kerkdienst gelijk even in mijn mail gekeken of er een nieuwe reisverslag was. En jawel hoor...de wisseltruc.
Echt vervelend voor Martijn, maar als je moeder komt lijkt dit een prima oplossing. Hopelijk knapt Martijn snel op en kan hij weer snel terug. Succes met alle voorbereidingen voor deze wissel. En Martijn, beterschap.

opa en oma Tack

Inmiddels is het nieuws verspreid dat martijn naar huis komt om een goede diagnose te krijgen wat er scheelt zodat hij spoedig geholpen kan worden. Wij zijn ook blij dat Marijke de plaats tijdelijk gaat in nemen en zijn natuurlijk ontzettend jaloers dat ze Enitan het eerste gaat knuffelen ha ha ha, maar voor Silvia is het fijn om haar moeder daar te hebben zolang Martijn afwezig is . En wij gaan natuurlijk Martijn op vangen in Nederland en hopen dat hij spoedig van zijn retourtje weer gebruik kan maken.
Veel liefs en sterkte

Magda Leerdam

Martijn, veel sterkte met het heen en weer reizen. Hopelijk kunnen ze je in Nederland snel helpen, zodat je snel terug naar je gezin kan! Silvia ook voor jou zal het niet makkelijk zijn om Martijn uit te zwaaien. Lastig allemaal dus, ik denk aan jullie!

De Morgenster

Dag Martijn en Silvia,

Tijdens de kerkdienst vanmorgen en daarna onder het koffie drinken in de grote zaal is er, zoals uit andere reacties al blijkt, volop aandacht besteed aan jullie wederwaardigheden. Wij wensen jou, Martijn, van harte beterschap en een goede reis terug naar Nederland, in het vertrouwen dat Silvia, gesteund door moeder Marijke, jullie missie voortvarend zal voortzetten.

Vriendelijke groet,

Wil Visser

Nelly Helder

Ha Martijn en Silvia,
Wie had dat gedacht, dat oma Marijke naar jullie toe zou komen? Druk met de voorbereidingen en ook best spannend. Maar ik weet zeker dat ze het met veel liefde voor jullie doet. Martijn, veel beterschap.

Joke en Wim

Sterkte met de grote wisseltruc en Martijn, we hopen dat je hier snel opknapt en dan weer terug naar je gezinnetje kan!

jeannet

Hoop ook voor jullie dat "de Truc"snel geregeld kan worden....
Martijn heel veel beterschap en voor Oma, moeder en kind een mooie tijd met zn drietjes.

Jolijn

Gisteren in de dienst is het genoemd dat Martijn naar huis komt. Wat vervelend, wel fijn dat Marijke komt en als zij er is Martijn 'pas' naar huis gaat. Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt. Heel veel sterkte en voor Marijke veel plezier!

Annemieke

Dapper hoor zus en zwager dat jullie de knoop hebben doorgehakt!! Zal echt niet makkelijk geweest zijn!

Dikke kus voor jullie alle3!!!

Annie Schep

Ben door omstandigheden wat later ingestroomd in jullie verhalen. Ben onder de indruk van jullie belevenissen met als laatste het besluit van Martijns tijdelijke terugkomst. Goede reis en spoedig herstel gewenst. Ook hoop ik voor Marijke dat ze een voorspoedige reis zal hebben me als beloning de eerste ontmoeting met haar nieuwe kleinzoon. Een hartelijke groet, Annie Schep

Monirah

Ha kanjers, even een uur voor gaan zitten en helemaal bijgelezen. Wauw, gaaf, pittig... wat een mooi mannetje! Heerlijk genieten zeg, alleen even flink balen dat Martijn terug moet. Sterkte daarmee. Wel lekker je moeder bij je. Elk nadeel heb... jawel... ;-) Martijn, doe rustig aan. En Syl, zet m op! Over een paar weken gewoon met z'n allen in NL. Groeten uit Capelle!
Monirah

Trudy van der Graaf

Hé, dat is even een tegenvaller! Maar wel een wijs besluit van jullie om hier even goed naar te laten weten Martijn!
Heel fijn dat je moeder je komt bijstaan.
Goede reis voor beiden. Martijn sterkte en beterschap, hoop dat
je snel weer terug kan! Marijke veel succes en plezier!

Groetjes Trudy

Femke Opsteegh

Wat vervelend dat Martijn terug naar Nederland moet. Hopelijk knap je gauw op en kun je ook gauw weer terug. Sterkte voor jullie allebei, het zal niet gemakkelijk zijn. Fijn dat je moeder komt. Martijn en Marijke een goede reis en Silvia ik wens jou en je moeder samen met Enitan een goede en fijne tijd met elkaar.
Ik denk aan jullie!

Lieve groetjes, Femke

Piet van Die

Wel even slikken, nu Martijn terug moet. Maar ik las op FB dat Marijke in aantocht is! Volhouden hoor! Maar ja, met zo'n mooi ventje onder jullie hoede gaat dat natuurlijk vast wel lukken!